top of page

יתרונות רכיבה באופני שטח חשמליים

עודכן: 5 במרץ

בשנים האחרונות ניתן לראות שינויים גדולים בתחום רכיבת השטח בארץ ובעולם. ניתן לומר שהקידמה פוסעת בצעדי ענק קדימה ולאט לאט ניתן לראות כיצד חישמול האופניים עובר גם לרכיבת השטח. רבים מהרוכבים יוצאים נגד התופעה שנקראת אופני שטח חשמליים, וטוענים כי הדבר יפגע בענף כמו גם בהנאה.  מנגד, ישנם לא מעט אנשים כולל רוכבי שטח מנוסים הטוענים את ההיפך, ובעיקר טוענים כי אין מנוס מהקידמה, וכי החישמול של אופני השטח, יביא להצטרפותם של עוד הרבה מאוד אנשים, שעד כה נמנעו ולא העזו להתנסות בחוויה המטורפת של רכיבת שטח וטיולי אופניים.

במאמר זה ברצוננו לסקור עבורכם את היתרונות של רכיבה באופני השטח החשמליים תוך שאנחנו מתמקדים בעיקר בשלושה היבטים מרכזיים: הפן הטכני של רכיבת שטח, הפן הכלכלי והפן האנושי והרגשי.

 

הפן הטכני של השימוש והשכרת אופני שטח חשמליים

דגמים חדשים ועדכניים

כל הדגמים שאתם רוכשים כיום יהיו הדגמים החדשים והעדכניים ביותר, ואופני השכרה יהיו דגמים מוצלחים  מהשנים האחרונות. המשמעות לכך היא פשוטה. אתם מקבלים מכונה חדשה ומתוחכמת, המסוגלת לעמוד עם אתגרים של כוח, בלימה, שיכוך ומהירות, ברמה הגבוהה ביותר שתוכלו לקבל. כיום, השוק של חברות האופניים עובר שינוי לחישמול של אופני השטח- תחום החל להתפתח ב5 שנים האחרונות גם בישראל. כבר היום, נתח השוק הזה גדל בצורה משמעותית ויש נתונים המצביעים שמעל 50% של מכירות אופני שטח חדשים כיום – הם חשמליים ככל שהדגמים חדישים יותר, כך יכול גם רוכב חדש או כזה שכלל אינו בכושר גופני גבוה, להגיע לביצועים מרשימים בשטח המלווים בהשתאות והנאה יחד עם חברים חזקים ובכושר טוב ממנו.

כשמשכירים- אין צורך בתחזוקה והוצאות נלוות

האתגר שעומד בפני רוכבי אופניים עם דגש על רוכבי שטח הוא נושא התחזוקה השוטפת של האופניים. צריך לשמן, לגרז, לוודא את תקינותם של הבלמים, לוודא ולבצע טיפול שנתי  בבולמי השיכוך הקדמי והאחורי, ולהקפיד על טיפול שוטף- ממש כמו שאנחנו נדרשים לבצע לרכב- כך גם לאופני השטח החשמליים. נכון הדבר בייחוד באופניים חשמליים בהם המנוע החזק גורם לבלאי מואץ של השרשרת, הרפידות, הצמיגים ומכלולים נוספים באופניים הכבדים יותר.

השכרה של אופני שטח חשמליים עבור טיולים ספציפיים, בדרך כלל קשים וארוכים יותר או עם חברים חזקים יותר, מקלה בהוצאות הנלוות הללו ומשחררת את הרוכב מהן ולמקד את מלוא תשומת ליבו ברכיבה ולא בעניינים טכניים (חשובים מאוד). החברה המשכירה מבצעת את כל הטיפולים והתחזוקה של כל האופניים להשכרה- על מנת לשמור על בטיחות הרוכבים המשתמשים בכלים שלהם. מדובר גם בחיסכון כספי וגם חסכון בזמן יקר של הובלה אל החנות ובחזרה לאחר השלמת הטיפולים, אך יותר מכך, במשימות שאנשים רבים פחות אוהבים לעשות. לעיתים מדובר בתחזוקה מצילת חיים, ולכן אסור להמעיט או לזלזל חלילה. עצם העובדה שמישהו אחר דואג לכם, מורידה ומפחיתה כאבי ראש ומשאירה לכם את הרכיבה וההנאה שבצידה

 

אופניים בעלות יכולות טכניות גבוהות

אופני שטח חשמליים עוברים פיתוחים ושינויים מרשימים בשנים האחרונות. ניתן לראות מעבר לשלדה קלה יותר המותאמת במבנה שלה למנוע ולסוללה. מנוע עזר חזק, שקט ומדויק, המסייע בדיווש גם בעליות קשות ומספיק למרחקים גדולים יותר מבעבר. ברקסים חזקים בלמי דיסק ברמה גבוהה ביותר, המתאימים גם למאמצי הבלימה במהירויות גבוהות בירידות בסינגלים בהרים ודרכי עפר תלולות. מנגנוני שיכוך מעולים, כדי שכל רוכב ירגיש כיצד הוא "מגהץ" את השביל והבאמפרים- למרות המהמורות הבורות והקפיצות.

מנגנוני העברת הילוכים מדויקים וחלקים, המספקים יכולת של העברת כוח וגם הקלה על המאמץ של הרוכב בין אם בעליות או בין אם בירידות. צמיגים רחבים עם התאמה לשטח, המספקים אחיזה מקסימלית והנאה מהרכיבה. כל אלה ביחד כמקשה אחת, הופכים רכיבה לדבר אחר- הרבה יותר מדויק, הרבה יותר מקצועי וגם מהנה.

מתאימים לכל אחד- גם לרוכבים פחות מנוסים

אם יש משהו שלוקח את הרכיבה לשלב הבא הודות לפן הטכני המשוכלל של אופני שטח חשמליים היא ללא ספק העובדה שהן מתאימים כמעט  לכל אחד. זה לא משנה אם אתה חובבן, רוכב בתחילת הדרך או מתקדם, או אולי אפילו אדם שמעוניין לצאת לשטח עם חברים ו"לקרוע" את שבילי המדבר. מדובר בכלי כל כך חזק  שהוא מתאים לכל הרמות ולכל מי שמעוניין ברכיבת שטח- גם מבלי להתאמץ יותר מידי או להתנשף.

יש בזה משהו קסום שלמעשה אופני השטח החשמליים- מתחילים לחבר הרבה יותר אנשים לתחום הרכיבה הזה, וכך הופכים אותו להרבה יותר מוכר, נפוץ, וגם לוקחים אותו לשלב הבא גם בהיכרות שלנו הישראלים עם ספורט רכיבת השטח בארץ ובעולם.



הפן הכלכלי- כי כולם סופרים את השקלים


מי שחיידק רכיבת השטח על אופניים בדמו יודע שלהובי הזה אין מחיר. הוא מספק שעות ארוכות של טיולים, הנאה, רכיבה בזוגות או בקבוצות והוא בעיקר מעניק הרבה מעבר לעלויות הכרוכות בו- ולעיתים הן לא נמוכות. אבל, מכיוון שהתחום החל להיות יותר נפוץ גם בהשכרה של אופני שטח חשמליים, נפתח כאן צוהר חדש לרוכבים חדשים שיכולים ליהנות גם מחוויה חד פעמית ללא מגבלות בריאותיות של כושר גופני גבוה. חוויה שעד היום רק רוכבי אופני השטח המנוסים  מכירים. כעת, עולם שלם נפתח בפני אוכלוסיות שלמות- ובמחיר משתלם לכל כיס.


משכירים ומשלמים רק כשמטיילים

כל מי שמכיר את תחום הרכיבה על אופניים, יודע שרכישה של זוג אופניים מקצועי יכול להיות עסק יקר מאוד של עשרות אלפי ₪ והרבה יותר מכך. כעת, מגיעים גם אופני השטח החשמליים שעלותם הרבה יותר גבוהה ומתחילים מ 20 אלף ₪ ועד 40 אלף ₪, שהם תג מחיר יקר, ומתאפשר להשכיר אותם בממוצע של 300 ₪ ליום. זהו ללא ספק שינוי משמעותי. מהתבוננות כלכלית גרידא אפשר לומר- רכבת שילמת. כלומר, משלמים (ויחסית לא הרבה) רק כשיוצאים לטיולים. לא רכבת-לא שילמת. בטווח הקצר והמיידי- השכרה היא הדבר הכי נכון ומשתלם לעשות כל עוד השימוש שלך באופניים חשמליים אינו קבוע ויומיומי  אלא מזדמן אחת למספר שבועות או חודשים או רק לטיולים הקשים, הארוכים והתלולים יותר בארץ ובחו"ל.


עלות נמוכה- תועלת גבוהה


בהתחשב בעלות ההשכרה של אופני ההרים החשמליים, העלות היא יחסית נמוכה ביחס לתועלת. יש פה תג מחיר שאינו חריג או יוצא דופן בעלויות, אשר מצד שני מסב המון ערך מוסף לרוכב החל מהטיול, היכרות עם אנשים, הנאה, וחברותא ועוד עליהן נוסיף בהתבוננות הפן האנושי.


הפן האנושי

מתאים לטווח  גילאים רחב

העובדה שמדובר באופניים חשמליים לשטח, מאפשרת למעשה לכל אדם לעלות על הכלי ולהתחיל לרכוב (בישראל החוק מתיר מגיל 16 ומעלה). אם עד היום רק מי שחזק בתחום היה רוכב בשטח, כעת נפרשים אפשרויות הרכיבה בשטח גם לנגד עיניהם של כל המעוניינים, גם אלו שלא רצו או פחדו או הוגבלו מנסיבות רפואיות לעשות זאת. למעשה, כל אחד ואחת, יכולים לרכוב על אופני הרים חשמליים הודות לעובדה שהאופניים מצוידות במנוע חשמלי חזק ההופך את החוויה לקלה יותר, כמובן בהתחשב בגיל ומצבו הבריאותי של כל אדם ואדם, המסייע לרכיבה בשטח- ללא הבדל גילאים מינים וכדומה. הכלי הזה מתאים לכולם!



גמיאת מרחקים גדולה ללא עייפות ובפחות מאמץ

החידוש הגדול של אופני הרים חשמליים הוא בכך שניתן לרכוב ולעבור מרחקים גדולים מאוד כמעט ללא מאמץ. הודות למנוע החשמלי המותקן באופניים- לא צריך להיות בכושר שיא כדי ליהנות מעליות. ניתן לרכוב וליהנות עד שמתקשים. כאשר רמת הקושי עולה- אפשר לתת למנוע  לסייע לכם ברכיבה, לסבול פחות וליהנות יותר. אפשר לקרוא לזה בפשטות- הנאה מקסימלית בקושי מינימלי. הרכיבה הופכת קלה יותר, מהנה יותר (מכיוון שאלמנט הקושי והסבל יורדים), ומכאן להרבה יותר אטרקטיבית לכולם.

העצמת חוויית הרכיבה באמצעות ההנאה מהטיול עצמו

יצא לכם פעם לשאול ילד אם הוא נהנה מהטיול הכיתתי ומה הוא זוכר מהטיול? לרוב תשמעו קיטורים וסיפור על עליה שאינה נגמרת. אז הדבר אינו יוצא דופן בעולם הרכיבה של אנשים רגילים. אנשים רוצים לחוות, ליהנות, לספוג את הריחות, האווירה, הנופים וליהנות מסביבה של אנשים טובים, מה שנקרא - חברותא כעת, אם לוקחים מהם את נקודת הקושי או הסבל- אותה הם יזכרו לרוב יותר מהטיול עצמו, הרי שקיבלנו מתכון לטיול מהנה- שהמשתתפים בו יכולים להתחבר לכל מה שחוו ומבלי לסבול.

המנוע החשמלי מצמצם את חוויית הקושי ובכך הוא מעצים את חוויית ההנאה והרכיבה בטיול כך, הוא מחבר את הרוכבים לעצם ומהות הטיול ולא לקשיים ולאתגרים שבו (שאותם אוהבים בעיקר הספורטאים). זוהי העצמה של החוויות והיא משמעותית ביותר בכל טיול!

חיזוק הביטחון העצמי

פעילות ספורטיבית היא ללא ספק מנוע עוצמתי לחיזוק הביטחון העצמי. היא מספקת המון פרצי אדרנלין ותחושת עונג. מעבר לכך, כאשר מוסר אלמנט הקושי, מוסר גם הפחד הגדול של כל אדם שאומר לעצמו- אני לא מסוגל! עם, ובזכות  המנוע החשמלי באופניים, הדיבור הפנימי הזה מוסר. המשמעות היא שכל אחד ואחת מתחילים להאמין בעצמם הרבה יותר. מעבר לכך, טיולי רכיבה עם אנשים נוספים משפרים את התקשורת והאינטראקציה ומסייעים לחיזוק הביטחון העצמי- במיוחד בקרב אנשים שיש לנו מכנה משותף איתם. כולנו רוכבים על אותם הכלים- כולנו שווים! החיבור לאנשים ומציאת מכנה משותף הם ללא כל ספק התורמים העיקריים לחיזוק הביטחון העצמי של הרוכבים והם משמעותיים להתפתחות האישית של כל אחד ואחת.

מתאים לקבוצות – מגבש ומאחד

אם חשבתם על פעילות של יום גיבוש וכייף או פעילות שיש לה ערך מוסף גבוה למשתתפים- טיול על אופני שטח חשמליים הוא ללא ספק התשובה עבורכם. הוא מחבר בין אנשים, מייצר חוויות, מהנה, עם מדריך צמוד בשבילי עפר שמתאימים ליכולות הקבוצה, או טיול עצמאי עם מפה או מסלול מוקלט באפליקציית מפות בטלפון,  דמי ההשכרה אינם גבוהים במיוחד, ומדובר באירוע שהוא ללא ספק דבק- שמחבר בין אנשים.

 

במאמר זה סקרנו רק  חלק  מהיתרונות של אופני שטח חשמליים עם דגש על השכרה החל מהפן הטכני, דרך הפן הכלכלי ועד לפן האנושי והרגשי. אני מקווה שמאמר זה תרם לכם רבות והעשיר אתכם וכבר בוער בכם החשק לשכור אופניים חשמליים ולצאת לרכיבה בשטח.

אם יש לכם שאלה או התלבטות לגבי השכרה מוזמנים ליצור קשר או להתקשר לטלפון/ווטסאפ 052-2588142 רן גנור טיולי אופניים ואשמח לעמוד לרשותכם. אפשר לבקר באתר אינטרנט שלנו ולבחור את דגמי האופניים, התאריך ומשך הזמן שבו תרצו לצאת לטיול אופניים חשמליים – דיווש חשמלי נעים !!


אהבתם את התוכן? אשמח אם תשתפו אותו.

115 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page