top of page

רכיבה בחבל ארץ מדהים - גוש עציון בסינגל 5 המעיינות

יצאנו שנית לטיול מקסים בחבל ארץ גוש עציון למסלול ששופץ וסומן מחדש ע"י עמותת התיירות גוש עציון - סינגל המעיינות.

התחלנו במיקום הנמוך ביותר בישוב בת עין ,שבנוי בהפרשי גבוהים נכבדים. הטיול בסה"כ 30 ק"מ רכיבה. ו 650 מטר טיפוס מצטבר כולל סינגלים קצת טכניים ובעליות. רכבנו קטעים נכבדים בסינגל גוש עציון ובדרך האבות. הגענו לאלון הבודד,הסמל של גוש עציון וכן לאמת הביאר שמשם הוזרמו אמות המיים לבריכות שלמה ולירושלים ובנחל נעמנים. גולת הכותרת של הטיול, 5 מעיינות נהדרים שמתוכם טבלנו ב- 3 מקוצר זמן (שישי יום קצר) . ביקרנו בעין חובלה שבנוי כמקוה נהדר, עין צורים שבו 2 בריכות יפות, עין אבו כלאב או עין מסלע יפה אך רדוד. לקינוח השניים האחרונים הטובים ביותר: עין ס"גמה או עין יצחק הסמוך למערת דובק שם מילאנו מיים טעימים מהנביעה. לסיום לאחר כ 5 ק"מ טכניים הגענו לעין ליבנה, למעלה מ 2 מטר עומק. יש שמטפסים על העץ הסמוך וקופצים למים. משם רכיבה קצרה והגענו לרכבים. התכנון היה לסיים ליד המעין האחרון ובנקודת גובה הנמוכה בטיול חלק מהרוכבים הגיעו והכירו לראשונה את גוש עציון וקראו לאזור "חוץ לארץ בישראל".

חזרנו עייפים ומרוצים מסלול משובח לרוכבים ברמת כושר טובה . ניתן לקנח בסיום בחומוס, גלידה, מאפה במרכז הקניות של כפר עציון (נסגר מוקדם בשישי). שבת שלום !